برای دریافت قیمت و فروش جک پنوماتیک Vesta با ما تماس بگیرید.
جک پنوماتیک (سیلندر) چیست ؟ یک جک پنوماتیک از فشار یک گاز برای انجام کار بخصوص کار خطی استفاده می کند. کلمه پنوماتیک از یونانی آمده و به هوا اطلاق می شود که کمترین قیمت و رایج ترین نوع گاز مورد استفاده در سیلندرهای پنوماتیک است. هوا را می توان به راحتی وارد کرد و برای پر کردن سیستم های پنوماتیک , فشرده شده و همان خطر سایر گاز ها را ایجاد نمی کند. در عوض ممکن است از برخی گاز های بی اثر استفاده شود. هوا باید در مخازن ساخته شده که قابل فشرده سازی هستن استفاده کرد که به کمپرسوهای هوا معروف هستند. خود سیلندر یا جک شامل محفظه ای برای ورود هوای فشرده , مسیری برای خروج از آن , پیستونی که بیشتر کارها را انجام می دهد و نوعی از سیستم عمل که پیستون بخشی از آن است. چندین نوع سیستم مختلف عمل برای سیلندر یا جک پنوماتیک وجود دارد و هر یک نوع نیرویی کمی متفاوت دارند. اولین و ساده ترین نسخه سیلندر (جک) تک کاره یا تک حالته است که در آن یک سیستم پیستون محور هوای فشرده را از طریق یک دریچه برقی وارد قسمت پشت پیستون می کند. این هوای کاملا فشرده ساده ترین راه برای خروج را جستجو می کند و مقدار زیادی نیرو را برروی پیستون وارد می کند. مساحت سطح پیستون یا اندازه خمش مستقیما تاثیر می گذارد تا هوا چگونه بتواند پیستون را فشار دهد. هر چه اندازه ورود هوا بزرگ تر باشد هوا به راحتی آن را جابجا می کند. با بیرون راندن پیستون هوا از طریق دریچه های فرار که به دقت موقعیت بیشتری در سیلندر دارند خارج می شود. پیستون به طور طبیعی با فنر برگشت در جای خود قرار می گیرد. در نوع دیگر جک پنوماتیک دو حالته است که یک راه برای ورود هوا و یک راه برای خروج هوا در بالا و پایین سیلندر قرار دارد که به وسیله آن جک باز و بسته می شود. کنترل ورود و خروج هوا نیز توسط یک شیر برقی پنوماتیک انجام می شود. به طور کلی جک یا سیلندر پنوماتیک برای تولید نیرو که با استفاده از هوای فشرده که در کمپرسورهای هوا تولید می شود را به نیرو خطی تبدیل می کند و باعث جابجایی و به حرکت در آمدن اجسام و بلند کردن اجسام و انواع حالت های مورد نیاز استفاده می شود. دو نوع جک یا سیلندر پنوماتیک وجود دارد : 1- تک حالته : هوا از طریق یک دریچه ورودی وارد سیلندر می شود و پیستون را به جلو هول می دهد و هوا از طریق دریچه بالایی که اگزوز است خارج می شود. برای برگشت پیستون با استفاده از فنر , برگشت ایجاد می کند و به حالت طبیعی اول بر می گردد. 2- دو حالته : هوا از طریق دریچه پایینی وارد سیلندر می شود و پیستون را به جلو هول می دهد و برای برگشت پیستون به حالت اولیه باید از طریق دریچه بالایی هوا وارد سیلندر شود و جک به حالت اول برگردد.